Hopp til hovedinnhold

Slik bygger Viken Fiber gode kunderelasjoner!

For Viken Fiber handler det ikke bare om TV- og bredbåndstjenester, men like mye om å skape gode opplevelser, være til stede og gjøre hverdagen litt enklere – både for styret og beboerne. Det er nettopp dette engasjementet for gode relasjoner og en enklere hverdag som gjør at vi i BORI er stolte over samarbeidet med Viken Fiber.

TIL STEDE: Viken Fiber har et stort ønske om å være synlig for kundene sine og at dere får mulighet til å stille spørsmål, få hjelp, og lære mer om produktet.
Publisert 24. sep. 2025
Lesetid: 3 min.
Styret

Åpen dag og TV-kurs – de møter dere der dere er

Når et borettslag eller sameie inngår avtale med Viken Fiber stiller de gjerne opp med Åpen dag. De deler ut nytt utstyr, hjelper til med installasjon og svarer på alt dere måtte lure på. Det gjør overgangen enkel, og beboerne får tips til hvordan de kan få mest mulig ut av tjenestene sine.

De arrangerer også TV-kurs – en sosial og hyggelig samling der beboerne lærer å bruke fjernkontroll og TV-tjenester på en enkel måte. – Det skaper trygghet, fellesskap – og gir oss verdifulle tilbakemeldinger, forteller Lise Skaug i forvaltningsteamet hos Viken Fiber.

Dugnadstid = kundetid

Mange borettslag og sameier har dugnader på våren og høsten, og Viken Fiber blir alltid glade når de får være med! Da stiller de med stand, premier, konkurranser og gode samtaler. Det gir dem sjansen til å høre hva som fungerer bra – og hva som kan bli bedre. Samtidig kan de hjelpe på stedet, der og da.

Rød Viken Fiber-stand med premiehjul satt opp utendørs ved siden av en parkert svart Volkswagen elbil, omgitt av grøntområder og trær.
PÅ PLASS: Når borettslaget eller sameiet skal ha dugnad i fellesarealene, stiller Viken Fiber gjerne opp for å spre litt glede med mat, søtsaker og lykkehjul for store og små.

Enklere for styret

Styret har nok å henge fingrene i. Derfor ønsker Viken Fiber å gjøre det så enkelt som mulig å nå dem. Skulle dere ha spørsmål eller behov for støtte, er de alltid tilgjengelige og klare til å hjelpe. I tillegg sender de ut sitt eget Styrenytt en gang i kvartalet med nyttig og praktisk informasjon.

Og vil dere gjøre noe ekstra hyggelig for beboerne, kan de bidra med alt fra grilling på dugnaden til TV-kurs i felleslokalet.

To kvinner står innendørs, den ene smiler til kameraet og den andre har briller og svart bluse med knapper, med planter og kontorinnredning i bakgrunnen.
ENKELT OG TILGJENGELIG: Det viktigste for oss er at det er enkelt å komme i kontakt med oss, sier Lise Skaug og Kamilla Marie Borrebæk i forvaltningsteam hos Viken Fiber. – Vi vil være raske på ballen og løse ting så fort som mulig.

Back to basic – ekte møter med folk

Selv om mye i dag er digitalt, er Viken Fiber opptatt av å ikke glemme verdien av menneskelig kontakt. Gjennom konseptet Utsikt + Innsikt inviterer de kunder til samlinger, hvor vde både deler informasjon og får høre om erfaringer og behov.

– Det er først når vi møter folk ansikt til ansikt at vi virkelig forstår hva de trenger, sier Skaug.

En gruppe mennesker sitter ved bordene i et konferanserom, vendt mot en foredragsholder. Et stort, rødt presentasjonsbilde på norsk vises på skjermen foran.
POPULÆRT ARRANGEMENT: Målet for Utsikt og innsikt er todelt: Å gi «utsikt» gjennom informasjon om deres tilbud, og «innsikt» ved å komme nærmere kundenes behov og forventninger.

Hyggelige og uformelle møteplasser

Viken Fiber setter stor pris på å treffe kundene og ønsker å være en lokal partner som lytter og utvikler seg i takt med deres behov. Derfor legger de vekt på å skape uformelle og hyggelige møteplasser, der man kan ta med en venn og vite at det handler om gode samtaler – ikke salgspress.

– Vi tror på å bygge relasjoner gjennom åpenhet, tilgjengelighet og ekte dialog, avslutter Skaug.

Vil du vite mer?
Les mer om Viken Fiber sine tilbud til borettslag og sameier: https://vikenfiber.no/boligselskap/boligselskap-nyheter/

En ekstra fordel for BORI-kunder

Boligselskap som forvaltes av BORI har storkundefordel hos Viken Fiber og Altibox.  Avtalen dekker både leveranse og drift av bredbåndsinfrastruktur, samt produkter og tjenester som leveres gjennom denne løsningen. Logg inn i Styreportalen for å lese mer om tilbudet og se priser.

Flere artikler

Psst, raskt spørsmål:

Sitter du i styret?

Takk!

Takk for din tilbakemelding!